Friday, February 3, 2012

Tak jsem si odhlásila obědy

... natrvalo.

Už vím, proč mi to jídlo nechutnalo, ba, proč se mi z něj dělalo zle. Místní kuchaři totiž, krom toho, že je všechno něco moc, a většinou mastné, do toho jídla přidávají projímadlo. Dobrou chuť. Proto se mi z toho chtělo zvracet a doteď se mi dělá zle, jen jdu kolem jídelny.

Bohužel, snižovat objednané počty obědů za týden se smělo jen do minulého pátku, tak jsem si nedělala moc naděje, že s tím půjde něco moc udělat. Leč, byvše (?) internacionální studentka, měla jsem pádnou argumentaci, že je sice hezké, že to bylo otevřené od listopadu, ale že já jsem bohužel dorazila na poslední týden a zjistila jsem až tenhle týden, že to jídlo nemůžu jíst.

Naštěstí (!!!) nebydlím na kolejích a mám v bytě kuchyňku, takže mi dovolili (!) nemít od školy objednaná žádná jídla. Musím říct, že se mi hodně ulevilo; dost mě stresovalo, že do sebe budu muset osmkrát týdně natlačit jídlo za dvě stě korun, z něhož se mi dělá zle. Sice je tu asi dvakrát dráž než doma, ale i tak si myslím, že zvládnu neprojíst víc než ty 2000 dolarů, co měl stát plný meal plan. I s projímadly.

K těm jsem zatím slyšela jednu informaci a dvě teorie: jednak je prý do jídla dávají na všech vysokých školách, tolik ta informace. Ty teorie: prý to dělají proto, že jídelna je tady stylem "all you can eat" (sněz co chceš) a nechtějí, aby jim dětičky tloustly; nebo je to prý proto (to tvrdí Alex), že kdyby náhodou došlo k otravě z jídla, tak aby to všechno šlo z organismu co nejrychleji pryč. Obojí mi přijde úžasný, neměli by tam rovnou dávat antibiotika, antidepresiva a pro jistotu i antikoncepci? Kdyby náhodou?

Takže se mi hodně ulevilo, že mi dovolili si to zrušit... ta jídelna má tu nevýhodu, že ty jídla vás napoprvé ohromí a připadají vám strašně dobrá. Zajímavý je, že paní se ani neptala na zdůvodnění mého "já je nemůžu jíst". Možná tu mají takových lidí víc. No ale... být na koleji, jíst bych tam musela. Nebo bychom to aspoň museli platit. Vítejte u blbejch!




Dovětek: na otázku, jak to vyřešíme s placením, když už jsem kus projedla, ale ještě nemám nic zaplaceno, mi paní řekla, že mi naúčtují, co jsem projedla z peněz na svačinky, ale jídla nejspíš necháme být. To je od nich na druhou stranu velmi pěkné.

4 comments:

  1. Projímadlo? Je to možný?! O_o
    Spolubydlám to jídlo nevadí?

    ReplyDelete
  2. Myslíš, že projímadlo dávají i v českých menzách? Ne že bych tam jedla často, ale občas jo. A nejednou mi z toho nebylo zrovna ideálně....

    ReplyDelete
  3. ne, určitě nedávají, tohle je něco neskutečnýho, bylo mi z toho úplně zle. A spolubydly... no, asi si zvykly. Ale barf!

    ReplyDelete
  4. Týýýýýýýýýýý jo!!!
    To mi připomíná pravdivý (a policií řešený) případ naší bábinky milené kdys studující v brandýse na dnes již neexistujícím učitelském ústavu. Jídlo bylo z nutričního hlediska nevalné (šetření, co jiného). Proto jim přidávali do jídla arsenik v malých dávkách, by studující děvy měly patřičně zdravě růžolící vzhled. Pozn.: toto se dělalo koním. Arsenik v malých dávkách zlepšuje srst u koní a vytváří dojem zdravého vzhledu. Dobré, že??
    Jedna studentka to odnesla. Pak se po tom začalo pátrat. Vypátralo, ale neututulalo. Psal se rok (tuším) 1919? tak nějak.
    Nechce se Američka inspirovat??

    ReplyDelete